Alla inlägg den 19 maj 2011

Av throwstar - 19 maj 2011 21:04

Idag har jag varit arga mamman, tröttheten och smärtan har gjort att allt mitt tålamod varit helt bortblåst i kväll. Loppan uppförde sig skapligt när vi var iväg och handlade, är ju alltid lite jobbigt att sitta länge i bil och vi har oavsett vilket håll vi åker åt ett par mil till närmaste affär.

Hon var minst sagt studsig efter vi kom hem och jag behövde bara få vila både huvud och benet så jag gjorde popcorn för att ge henne så att hon kunde sitta och på sitt rum en stund och titta på film, när jag öppnade dörren så kände jag bara en stark lukt av bajs, då hade tokungen bajsat i sin kramislåda, var bajs i den, på golvet och på väggen och dörren, då exploderade jag och ungen åkte in i duschen och sedan fick hon skura upp allt bajs och sedan ner i badet, efter det blev det in på rummet igen och där har hon fått stanna. Jag kan ta mycket av hennes knasiga sidor och att hon alltid studsar och far, men kisset och bajset är så fruktansvärt äckligt och jag har försökt prata med henne om det, och hon lovar att inte göra det igen och ändå händer det om och om igen. Nu blev jag arg, riktigt arg och skrek och sa att hon är äcklig, en äcklig liten unge som jag inte vill se röken av mer idag. Har verkligen dåligt samvete , för jag försköker att alltid hålla mig lugn.Vet ju att det säkert är mitt fel på något sätt att hon gör så här, är ju något hon protesterar mot. Jag älskar min lilla Loppa men det här måste hon bara sluta med.

Hoppas på att jag vaknar och mår bättre i morgon så att jag får tillbaka det lugn jag ändå brukar ha. Vill ha en kul och trevlig helg med alla barnen i helgen.

Av throwstar - 19 maj 2011 15:51

Vaknade på helt fel sida idag, är fruktansvärt trött och irriterad, en typsik dag som jag verkligen int vill vara mamma och bara vill att Loppan ska hålla sig så långt borta från mig som möjligt, men är mycket mamma, mamma, mamma, MAMMA!
Just nu längtar jag till nästa helg då vi är barnfria igen, men vet att det blir bättre bara Lillkillen kommer hem för då leker hon med sin storebror och har inte så stort behov av mig. Jag vill så gärna ha ork att leka och göra något kul idag, men jag kan bara inte förmå mig till det, jag vill bara vara ifred.
Loppan blir alltid värre när jag är trött, då är hon extra studsig och mammig, de känner på sig när man är hängig, idag är det en riktig dag då hon låter konstant och står och hoppar på plats som en liten studsboll.

Men har inte bara varit tråkigt, Loppan fick köra bil förut, satt i mitt knä och styrde på grusvägen genom skogen och hon fick åka motorcykel med pappa, båda sakerna tyckte hon var jätte kul. Själv gjorde jag en rejäl vurpa med bågen och är aningen mörbultad och haltar rejält eftersom mitt skadade knä självklart tog värsta smällen, så nu kan jag inte ens köra bil för att koppla gör för ont.
Motorcykeln fick en smäll den också så det håller min make på att fixa till, hoppas att värsta verken försvinner tills helgen så att jag kan köra igen.
Mycket irriterande att jag får låta bli att köra nu, för jag tycker att det är så kul, ska bara ta det lite lugnare så att jag inte vurpar igen.

Ska försöka göra något för att få upp humöret och orka hålla igång tills Loppan sak sova, tyvärr har hon sovit en stund i bilen så hon lär nog inte somna allt för fort idag.

Presentation


En utmattad ADHD mamma

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16 17 18 19 20
21
22
23 24 25
26
27
28
29
30
31
<<<
Maj 2011
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards