Alla inlägg den 16 maj 2011

Av throwstar - 16 maj 2011 08:46

Den här morgonen började med bråk, hörde Loppan kliva upp och kissa på golvet med flit. Det gör mig galen! Jag har försökt prata med henne och förklara att man inte gör så, jag kastar allt hon kisar på och hon får själv städa upp kisset.
Jag har blivit arg, väldigt arg när hon gjort så men inget biter.
Svårt att tvinga på henne en blöja eftersom hon är stor nog att ta av den själv.
Varför kissar hon överallt med flit, det är så fruktansvärt äckligt!
Hon kan hålla sig och hon kan gå på toaletten, hon är inte rädd för att gå på toa som vissa barn är, hon är inte ens rädd för att spola eller släcka ljuset.
Någon protestera hon mot, men jag vet inte vad.

Jag som sett fram mot att få ligga och mysa lite med Loppan när hon vaknade, titta på någon film och ta det lite lugnt men nu är jag så arg för jag är så trött på detta eviga äckliga kissande. Hon kissar på leksaker, kuddar, mattor och även i sin brors säng en gång. Var jobbigt nog att ha valp och få honom rumsren, behöver inte ett barn som är 10 ggr värre än valpen var. Allt började när vi skaffade honom för den delen, för då skulle hon göra som hunden och kissade inne.

Vet inte hur jag ska få henne att sluta med det här.

Av throwstar - 16 maj 2011 06:24

Loppan kom hem igår från mormor och morfar, var en lugn eftermiddag och kväll, inga konflikter alls och det var väldigt skönt för senaste gångerna har det bara tagit 10 minuter så har vi börjat bråka, men igår var det inget strul alls.
Vi var i lekparken efter kvällsmaten och busade av oss lite, sedan åt hon en macka, borstade tänderna tittade på film i sängen och somnade.
Hon vaknade till en gång och var lite ledsen, men fick smörja händer och ben för det kliade och sedan bygga en koja, så somnade hon om efter ett godnatt mamma! Inga svordommar och surande, kändes gott i hjärtat.

Mår bajs idag så jag hoppas att Loppan är någorlunda lugn och samarbetsvillig.
Undrar om det bara är pollenallergi eller om jag åkt på en förkylning också, svårt att känna skillnad ibland, vet bara att jag snorar och det kliar överallt.
Ska försöka sova en stund till innan Loppan kommer och väcker mig, så får vi se om det blir något brödbak idag.





Presentation


En utmattad ADHD mamma

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16 17 18 19 20
21
22
23 24 25
26
27
28
29
30
31
<<<
Maj 2011
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards