Alla inlägg den 12 maj 2011

Av throwstar - 12 maj 2011 06:26

Ingen sömn att tala om, har försökt men vaknade hela tiden.
Loppan har i alla fall sovit hela natten och eftersom det blev sent igår så tar hon nog sovmorgon. Lillkillen är hos sin mamma och kommer inte hem på några dagar, känns trist, både jag och Loppan saknar honom.


Skulle gärna åkt och ridit med Loppan idag, får se om vi kan hitta en häst att låna, hade varit mysigt att fått skritta ut i skogen en stund tillsammans.
Försöker skapa lite tid för bara henne och mig, måste komma ur den negativa cirkel vi hamnat i igen. Är så svårt att bryta alla nej, fy och så får du inte göra och istället komma ihåg att berömma, berömma och berömma när hon gör rätt.
Jag är så trött bara, men i morgon ska hon till mormor och morfar över helgen.
Väntar på att utredningen om kontaktfamilj ska bli klar, just nu är det dagis som ska lämna sin raport om hur hon är där.
Mycket som hänger i luften just nu, kan få ett fast nattjobb om vi kan lösa barnvaktandet på morgonen, för jag kan inte ta jobbet i dagsläget eftersom jag inte skulle hinna  hem innan maken åker till jobbet, kan ju inte gärna lämna barnen ensama hemma ett par timmar.


Återkommer nog ikväll om hur dagen varit, hoppas bara på en någorlunda konfliktfri dag, men med tanke på hur orolig loppan blev innan hon somnade så lär det nog vara en utåtaggerande och arg tjej idag.

Av throwstar - 12 maj 2011 01:26

Loppan har uppfört sig riktigt bra idag, inga större konflikter med henne utan hon har mer eller mindre gjort vad jag bett henne om efter lite surande.
Visst har vi haft lite tokigheter som vanligt, jag bad henne gå och tvätta händerna och när jag efter en stund tittade in i badrummet så hade hon tvättat allt med tvål i handfatet, inklusive toalettborsten, men hennes händer var fortfarande lika smutsiga. Vet inte hur hon lyckas med det konststycket. Vardagsrumsduken blev dränkt i massageolja eftersom jag lämnat flaskan kvar på bordet efter att ha behandlat maken här om kvällen, mindre kul att duken måste handtvättas.

Kvällen slutade tyvärr med en onödig konflikt med loppan som jag tvingade i säng, jag blev ledsen och hon ännu mera orolig och stökig.


Trött på att vara trött och urledsen på att vara ledsen.


Presentation


En utmattad ADHD mamma

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16 17 18 19 20
21
22
23 24 25
26
27
28
29
30
31
<<<
Maj 2011
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards