Alla inlägg den 17 maj 2011

Av throwstar - 17 maj 2011 20:54

Loppan sov hela natten, så skönt för jag behövde verkligen min sömn.
Sover dåligt nog ändå och maken vaknade tidigt som vanligt även om han inte skulle jobba idag. Undrar om jag någonsin kommer känna mig pigg igen.


Loppan började sitt nya dagis idag, hon har sett fram mot det i flera veckor nu och det var en glad liten tjej som höll mig i handen och skuttade vägen fram till dagis.
Hon slängde sig över dinosaurerna de har där och lekte med dom tills det var dags för fruktstunden då hon dessutom sa åt mig att gå hem, det är en tuff liten tjej jag har. Skulle tippa på att jag kan lämna henne ensam på dagis direkt i morgon, blir nog en lätt inskolning det här.

Direkt efter Loppan var hämtad från dagis så drog vi ner mot småland för att köpa en ny MC vi sett på blocket, vi försökte ringa firman under förmiddagen utan att lyckas nå dom, men tack och lov så svarade dom innan vi åkte för långt för den var tingad, så vi vände och åkte norr ut istället och hämtade en annan motorcykel, så nu har jag en ny leksak även om det än så länge är maken som har roligst med den, han var jätte lycklig på vägen hem och körde på bakhjulet och busade grusväg. Lite skillnad med en liten offroad på 650 kubik istället för monstret på 1600 k vi har sedan tidigare.

Loppan var jätte duktig i bilen idag, hon satt och sjöng och var bara skrikig och sparkig en liten stund och på MC firman uppförde hon sig också riktigt bra.
Hon hittade en blå motorcykel hon tyckte att vi skulle ha istället och när vi inte skulle köpa den så konstaterade hon att hon minsann tänkte köpa den när hon blir stor och känner jag henne rätt så lär hon nog börja köra MC så fort hon bara får, hon älskar att få åka med pappa och skrattar mer ju fortare det går.
Ser fram mot att få åka med min lilla Loppa jag också, mamma och dotter på äventyr.

Efter den långa resan idag och det faktum att Loppan sov en timma i bilen så blev det ganska sent ikväll med massa spring och studsande innan hon kom i säng,  men det blev utan några större protester, jag fick bygga hennes koja så kröp hon in och lade sig till rätta och somnade ganska snabbt.

I morgon ska jag testa min motorcykel när Loppan är på dagis, får se hur det går.

Presentation


En utmattad ADHD mamma

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16 17 18 19 20
21
22
23 24 25
26
27
28
29
30
31
<<<
Maj 2011
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards