Direktlänk till inlägg 24 maj 2011

bla bla bla.

Av throwstar - 24 maj 2011 21:24

Förstår egentligen inte varför jag slänger ut mitt privat liv här, inte för att någon vet vem jag är. Klart att mina vänner skulle känna igen mig om de läste det jag skriver, men har inte talat om för något att jag bloggar heller.
Ville egentligen förklara hur mycket det påverkar att leva med ett barn som Loppan, men jag har svårt att förmedla det och allt annat omkring just nu gör inte livet lättare. Ekonomin suger, skulle vara en riktigt bra månad nu men ändå blir det kaos med pengarna. Har lånat så mycket och vet inte hur vi ska kunna betala tillbaka.
Fick mitt medicinkonto avslutat idag också för att jag missat en betalning, det är ren katastrof, jag kommer inte ha råd att ta ut mina mediciner längre.

Maken sover på soffan, inte allt för ovanligt att han somnar framför TVn och blir kvar där, för det mesta kommer han och lägger sig i sängen på småtimmarna, men är frågan hur det blir idag eftersom det är som det är mellan oss.
Jag hatar varje sekund jag inte är nära honom, hur skulle jag då stå ut med att bli särbos. Visst är jag hellre särbo än att jag förlorar honom helt, men är så rädd att det bara skulle bli början till slutet för vårat äktenskap.

Önskar att jag kunde droga ner mig eller supa mig full, men ataraxen jag åt ett tag gör mig aggressiv, trist för de hjälpte mig att slappna av och sova.
Har propavan att sova på, men då blir jag så fruktansvärt trött och bakis dagen efter. Alkohol vågar jag inte dricka i några större mängder eftersom jag är rädd att jag ska skada mig själv då och skulle inte dricka med något av barnen hemma heller.

Loppan har varit gosig idag, väldigt kramig och tröstande.
Vi tog en långpromenad på 1 1/2 timma på eftermiddagen så hon blev trött och somnade snabbt efter kvällsmaten, men först tog hon ett bad, så klippte jag hennes naglar och målade dom, ena handen och foten skulle ha rosa nagellack och den andra handen och foten fick blått, har lovat henne att vi ska gå och köpa ett par flaskor till i morgon, är 2 nagellack för 40 kr.
Hon är så söt min lilla Loppa, var nyss inne och titta och pussade på henne där hon ligger och sover. Loppan är det viktigaste jag har.

Lilleman kommer hem i morgon, skönt att det saknar honom när han är borta.
Hoppas bara att jag inte blir så ledsen då, är så jobbigt när barnen ser mig må dålligt. Har ju min backup-plan om vi nu ska gå isär, den har jag haft länge eftersom han är som han är min make, vill inte lämna vår lantliga lilla by utan kan då hyra ett mindre hus en bit bort och då hyra ut ett rum åt en nära vän så har jag råd att bo kvar. Skulle nog vara svårt att se omgivningarna och vårat gamla hus där jag levt med maken, speciellt om han skulle lämna mig helt, men jag vill inte dra upp Loppan från det här livet vi skapat oss här. Jag trivs verkligen så bra här ute på landet och vill inte flytta in till stan igen.
Ber han mig att flytta med honom till något mindre så skulle jag göra det, men eftersom han tycker att Loppan är jobbig här så blir det ännu värre om vi ska bo mindre igen, nakdelen här är att det är väldigt lyhört, såg bara att det var så mycket större här än lägenheten vi hade, men hade inte en tanke på att allt skulle höras så väl i hela huset.

En stunden talar vi om att köpa ett annat hus, fordon och en hund till och nästa sekund vill han flytta från mig, inte konstigt att jag är nervös och har ångest.
Bara onsdag i morgon, en evighet till helgen och barnfrihet.
Älskar att ha barnen hemma, men jag behöver de barnfria dagarna då jag inte behöver ta hänsyn till någon annan, speciellt när jag mår så dåligt som jag gör nu.

Hör maken snarka, är lugnande det ljudet, men har honom hellre snarkandes i sängen. Har lyckats äta lite ikväll i alla fall, för Loppans skull, annars orkar jag inget i morgon. Är fruktansvärt trött men vet inte hur jag ska kunna sova, har tänt en massa levande ljus och ska läsa en stund, i värsta fall får jag ta till ljudboken igen, de får mig alltid att somna, lite trist för jag kommer ingenstans utan får lyssna om hela tiden.

Bla bla bla... god natt!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av throwstar - 25 maj 2011 12:49

Jag är så sjukt trött idag, var tvungen att lägga mig och sova en stund när Loppan var på dagis. Lillkillen kommer hem i eftermiddag så förhoppningsvis är de små ute och busar under eftermiddagen. Har tänkt ta med dom på en långpromenad idag också oc...

Av throwstar - 25 maj 2011 05:23

Har ont i magen och ångest, även om allt är rellativt lugnt just nu så vet jag att det snart brakar lös igen. Från att gått och vänta på sms med klappande hjärta för att jag visste att det skulle vara något gulligt så går jag nu med oro och hjärtat h...

Av throwstar - 24 maj 2011 12:51

Lär rasa i vikt igen, helvetet jag befinner mig lär inte bli bättre den närmaste tiden. "Vi kan ta en paus och se om vi hittar tillbaka till varandra senare i livet".Jag vill då inte ha någon annan och kan vänta resten av mitt liv på att få min make ...

Av throwstar - 23 maj 2011 21:23

Jag trodde verkligen att jag ville gå upp i vikt igen, rasade 16 kg på några månader och blev lite väl mager. Kläderna jag trodde att jag aldrig skulle komma i igen sitter löst och väldigt illa, så tyckte att jag gott kunde gå upp några kilon i alla ...

Av throwstar - 23 maj 2011 05:25

Så har helvetet brakat lös igen, jag kan varken äta eller sova. Ångest, ångest och ångest... Loppan kommer känna av det här och så blir allt så mycket värre för henne. Har varit så osams med henne i helgen ändå, älskade lilla Loppan hur ska det gå fö...

Presentation


En utmattad ADHD mamma

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16 17 18 19 20
21
22
23 24 25
26
27
28
29
30
31
<<<
Maj 2011
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards